Ruitschade Westerscheldetunnel
Boven de tolpoortjes bij de tol-inning zit een grote luifel met daarin de loopbrug. In beide rijrichtingen buigt de luifel omhoog aan de opstelzijde voor de tolhuisjes. Er is daar een golvend dakvlak met daaronder de loopbrug. En ja juist daar was de ruitschade.
Voor wat betreft de ruit op zich is het niet zo spectaculair voor Roegiers Glas, echter de bijkomende factoren wel. Er zijn daar 18.000 tot 20.000 voertuig passages door de tolpoorten. Veiligheid is daarom een van de grootste zorgen waar rekening mee gehouden moet worden. En stel je eens voor dat deze ruit naar beneden zou denderen, je moet er niet aan denken.
Roegiers Glas met Richard aan het roer voor de planning en werkvoorbereiding van deze klus checkt een dag van tevoren alle benodigde voorzieningen. Geen verrassingen maar gewoon zoals gepland, dat moet het worden. Er zijn blokken en platen opmaat gemaakt om de noodvoorziening te plaatsen.
Met een grote kraan van Wattel zijn de C1 kraan en de ruit via het trappengat naar boven gemanoeuvreerd. In de regelkamer werd het verkeer geleid, kortom best een operatie voor zo’n ruitje. Uiteindelijk is deze klus perfect geregeld, met dank aan alle betrokken.
Meer informatie? Neem geheel vrijblijvend contact op.